تحولات منطقه

بقائی ضمن رد هرگونه مداخله خارجی، گفت که بازگشایی تنگه هرمز بر اساس تفاهم‌نامه با آمریکا بر عهده طرف ایرانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: بازگشایی تنگه هرمز بر اساس تفاهم‌نامه بر عهده ایران است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با الجزیره گفت: بازگشایی تنگه هرمز صراحتا بر اساس تفاهم‌نامه بر عهده طرف ایرانی است و هرگونه ادعای دخالت خارجی را رد می‌کنیم.

بقایی در ادامه تاکید کرد: مطلقا هیچ نیازی به مداخله هیچ خارجی نیست و هرگونه مداخله‌ای صرفا اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

در نتیجه آتش‌افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و با تکرار حملات غیرقانونی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران از ۹ اسفند ۱۴۰۴، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند کلیه ترددها از این آبراه مهم بین‌المللی که در مجاورت آب‌های سرزمینی و خط ساحلی قلمروی ایران واقع شده است، باید با هماهنگی ایران انجام شود و کشتی‌های مرتبط با آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها اجازه عبور نخواهند داشت.

طبق بند پنجم یادداشت تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، ایران تعیین کننده وضعیت اداره آینده و خدمات دریایی در تنگه هرمز است و البته در این خصوص با عمان گفت‌وگو می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha